24 kwietnia 2014

Przyślij mi spodnie, a zrobię Ci... reklamę.

Temat zupełnie nie związany z kpopem. Niestety, aż prosi się o skomentowanie go.
Spędzając kolejny tydzień na fanpage poświęconemu blogowaniu, dochodzę do wniosku, że część naszego społeczeństwa jest łasa na łatwą kasę i gratisy. Ktoś zapomniał im przypomnieć, że na świecie nie ma nic za darmo. Nawet za obicie twarzy musimy zapłacić, bo kto teraz sobie na zwykłym pobiciu skończy. Dawaj pierwsze śniadanie, parówo, bo zabiję cię! O czym mówię? O modnym ostatnio OBS ZA OBS. Nie wiecie co to jest? No cóż, nie jesteście sami. Początkowo sama zastanawiałam się czy aby na pewno nie jest to dzisiejsza wersja "oko za oko, ząb za ząb". Niewiele się myliłam... Niestety.

O nie. Reklamy wam nie zrobię, sępy. 

Zacznij od samego początku. Dlaczego tak ważne jest dla nastolatek, aby ich blogi posiadały setki, tysiące obserwatorów? (A może powinnam powiedzieć - bandy fantomów, którzy zapomną o danej stronie minutę po tym, jak ją zalajkują) Co jakiś czas, firmy zajmujące się wyrobem ubrań lub kosmetyków, szukają blogów, na których mogliby dostać darmową reklamę swojego produktu. Za pierwszą falą były wybierane tylko strony wartościowe, pozbawione atmosfery wczesnego gimnazjum oraz prowadzone bardzo schludnie. Co za tym szło - posiadały masę aktywnych (o, oto słowo klucz) widzów. Firmy grzecznie wysyłały propozycję, jasną bez kruczków. My wysyłamy Ci naszą szminkę, a ty ją po prostu ocenisz. Od A do Z. Bez zbędnego fapania miłością. Wszystko opierało się na szczerości i prawdziwości. Dzisiaj... Pozwólcie, że opisze to jeden, dosadny gif. Gikwang, działaj synu:


Fanpage Blogerzy jest śmietnikiem. Dosłownym śmietnikiem. Wchodząc tam narażam się na uszczerbki wzrokowe. Pod KAŻDYM postem, nawet tym z sensownym blogiem, nagle wyrastają setki linków z dopiskiem "skomentuj i zaobserwuj mnie!". Po co? Z większą ilością "widzów" wiąże się większa możliwość współpracy z firmami, które obecnie żerują na naiwności głupich nastolatek. Produkty trafiające w ich łapki są jakby z góry oznaczone mianem "świetne, przepiękne, idealnie leży na ciele". Próżno szukać w takich recenzjach krzty szczerości. Blogerki są gotowe, dla głupiej pomadki do ust, żebrać. Żebrzą osoby biedne. Pozbawiają się honoru na rzecz przeżycia. Halo? Czy z blogerami coś jest nie tak? 
Zdecydowanie tak. W tej sferze coraz rzadziej chodzi o samą przyjemność posiadania bloga. Chęci wymienienia się zdaniem z widzami. Zamiast tego na pierwszy plan wchodzą przyjemności materialne. Jeśli osoby w przedziale wiekowym 10-14 wolą wylizać firmom mentalne tyłki niż poznać chociaż podstawy polskiej ortografii, to ja nie widzę przyszłości dla tego kraju. Informacja dnia: reklamując pseudo modne rzeczy nie zostaniecie Jessicą Mercedes. Swoją drogą, że dziewczyny pokroju tej pani nie mają nic oprócz mody. Chociaż momentami nawet tego nie jestem pewna...



Tak więc... kom za kom? Obs za obs? :)

15 komentarzy:

  1. Ot, życie. Ten naród tak już ma, że rzuci się dla wszystkiego, co jest za darmo. Do tego dochodzi chęć osiągnięcia sukcesu najmniejszym możliwym kosztem. Rozumiem, że do pewnego momentu wywołane to było latami komuny i niedostatków. Ale teraz, kiedy nowe pokolenie nie wie nawet, co to prawdziwa bieda? Smutne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurwa no już nie mogę obs za obs,ale moim zdaniem kom za kom nie jest złe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wychodzę z założenia, że człowiek swoje gusta ma (o czym ja gadam, teraz wszyscy próbują być modni, co idzie za tym - identyczni) i powinien obserwować oraz komentować rzeczy, które mu odpowiadają. Nic na siłę ^^

      Usuń
  3. Bieda chyba na prawdę kłuje w oczy bo prawdopodobnie koszty samej przesyłki przekraczają już cenę produktu. Sam to widzę i sam nad tym płaczę. Pozostaje tylko czekać i modlić się, że z wiekiem może przyjdzie i rozum.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlatego traktuję blogi modowe z olbrzymim przymrużeniem oka, a czym młodsza jest faszynblogerka, tym większa gwarancja że będzie się z czego nabijać. Przez takich "blogerów" reputacja prawdziwych blogerów spada i to drastycznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się z tobą całkowicie, lecz mam tylko jedno ,, ale ". W grupie blogerzy także reklamują ( tam gdzie jest śmietnik ) się także ludzie, jak ja to mówię... historii. Czyli ci, którzy piszą jakieś powieści ( w tym również ja ). Wiem jak to jest ich względem, bo chcą zobaczyć czy innym ludziom się podoba ten pomysł. To tyle... jeśli coś źle zrozumiałem to proszę o porawe :)
    Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może ja źle ujęłam ten wątek. Właśnie na tej grupie trzymają mnie jeszcze właśnie takie osoby. Uwielbiam blogi z historią, w które ktoś wkłada dużo pracy i serce.

      Usuń
  6. Jestem początkującą osobą jeśli chodzi o blogowanie i na samym początku byłam źle nastawiona do obs za obs ale później idąc ślady innych starszych blogerek i blogerów popełniłam błąd, którego teraz żałuję, ale pozostaje mi teraz tylko trzymać się od tego z daleka jak to było na samym początku. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W obs za obs nie ma nic złego, jeśli dwóm osobom podoba się blog, który czytają. W innej sytuacji jest to zwykłe sępostwo i łudzenie się "omg, ktoś czyta mojego bloga!!!11" Taki chujek.

      Usuń
  7. Dobrze powiedziane! Blog sfera zamienia się w jedną wielką śmietnikosferę.

    Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobre ujęcie tematu. Do grupy "Blogerzy" dołączyłam niedawno, licząc, że poznam ciekawych ludzi, wymienię się opiniami, znajdę ciekawe blogi. HAHAHA NIE. Znaczy, wiem, są tam ciekawe blogi i sensowne posty, ale, tak jak wspomniałaś, nawet pod normalną wypowiedzią ktoś zarzuci linkiem "poklikaj mi w baner, proszę, zaobserwuję cię". No krew mnie normalnie zalewa, jak widzę coś takiego, z reguły jeszcze na bakier z ortografią i gramatyką, o interpunkcji już nie wspominając. To smutne, że blogosfera nie służy już głównie rozwijaniu pasji i wymieniania się opiniami. Chociaż "kom za kom" wydaje mi się mniej groźne, bo jak mam humor, skomentuję nawet coś, co mi się nie podoba. Oczywiście szczerze pisząc, że mi się nie podoba. No bo jeżeli ktoś chce ten komentarz, to w porządku, niech ma. Ale niech potem nie marudzi, że spotkał się z krytyką.
    Pozdrawiam
    P.S. Och, ach, skomentowałam, liczę na rewanż, nie mam banerów do poklikania - i co teraz? ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Racja! Zgodzę się z Tobą. Akurat znam dziewczyny z powyższego zdjęcia. Same mi dały linka xd.
    Zapraszam na moją grupę gdzie nie spotkasz się z takim czymś:
    https://www.facebook.com/groups/768206759891109/?fref=ts

    OdpowiedzUsuń
  10. To jest chore co się dzieje. Łase na komentarze i obserwatory, jak to napisałaś. To jest po prostu, cóż gimbusiarstwo . Gdyby każda porządna blogerka miała tak robić, to serio... Powodzenia życzyłabym firmom chcącym się naprawdę zareklamować. Ale najgorsze jest to, że w tej strefie powstaje właśnie taki śmietnik. No bo, natworzy się 5000 takich blogów, na których dziewczynki zaczną pisać jakieś głupoty, takie podekscytowane i całe ogólnie rozochocone, Och, och, będę sławną blogerką! a potem widząc brak normalnego zainteresowania wszystko pryska. Bum, kolejny porzucony blog, zabieranie miejsca. Szkoda słów. Sama mam potem problemy ze znalezieniem czegoś wartościowego. Chyba dlatego przerzuciłam się na youtube, na którym w sumie też jest niezły bajzel.

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie coś znam już z YouTube'a, ale mimo to mnie wkurza. Może i to element codziennej rzeczywistości, ale to nie znaczy, że muszę się z nią godzić. Ja bym polecił Tobie najbardziej popularną grupę "bez spamu", do której sam należę. Zostawiam link i życzę miłej wizyty! ^^ https://www.facebook.com/groups/226739277505153/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Należę od jakiegoś czasu tam. Co zmienia faktu, że jeśli przemilczymy tą sprawę to takie trolle będą nadal chodziły po świecie. Sprawa jest jak najbardziej godna opisania jej i pogardzenia takimi hot nastolatkami.

      Usuń